maandag, mei 02, 2011

Regendans tegen hooikoorts

Alweer een week achter de rug met prachtig weer. Alweer een week hooikoorts. De ene dag wat meer last dan de andere dag,  de Tempo Zakdoekjes en de hooikoortspilletjes zijn bijna niet aan te slepen. Die lentekriebels hebben bij mij een hele andere betekenis en zitten voornamelijk in mijn neus. Kortom ik verlang naar regen. Het klinkt raar met zulk mooi weer, maar even een regenbuitje om alle pollen de genade klap te geven en vroegtijdig met de zwaartekracht in aanraking te laten komen door de zware druppels, zou ik niet erg vinden. Ik denk dat ik niet de enige ben die daar zo overdenkt. Ook de boeren en planten in de tuin verlangen naar water.

De loopgroep heeft de Zonnegroet, de indianen de regendans. Die rituele, ceremoniële regendans deden ze om de regengod (Pluvius) gunstig te stemmen en zo de oogsten te beschermen. Ik denk dat ik vanavond ook maar een dansje ga doen. Niet zo zeer om die oogsten te beschermen, maar wel mijn reukorgaan.

Gisteren weer bijna 18 kilometer gelopen. Moet ook wel aangezien op 22 mei Loop Leeuwarden (voorheen marathon van Leeuwarden) wordt georganiseerd. Weer tijd om een halve marathon te lopen. We zullen zien hoe het gaat. In eerste instantie was dat, na de Condensloop, een tweede kans dit jaar om mijn tijd aan te vallen. Maar gezien mijn voorbereiding, i.v.m. mijn werk en de hooikoorts periode (waar je ook niet veel fitter van wordt), ga ik nu maar nergens meer van uit en ga ik maar lekker lopen. In ieder geval ging het gisteren weer beter dan vorige week al kwam ik met moeite net boven de 13 kilometer p/uur en liep ik het snot voor de ogen, al had het nu wel meer een letterlijke betekenis. De voorjaarsmoeheid van vorige week was waarschijnlijk dus van korte duur.

Deze week blijft het waarschijnlijk nog steeds mooi weer, volgens Piet. We wachten maar gewoon af. Ik kan in ieder geval de trainingen weer wat frequenter oppakken en de zakdoekjes zijn gewillig....ik denk dat ik er maar aandelen in ga kopen...

1 opmerking: