zondag, mei 15, 2011

Twirreloop 2011

Woensdagavond, 11 mei, weer eens een wedstrijdje. Dit keer de Twirreloop in Wytgaard (dorpje zo’n 10 kilometer ten zuiden van Leeuwarden). De tweede wedstrijd van het Leeuwarder Kampioenschap. Vier prestatielopen bestaande uit Leeuwarden (Kleine Wielenloop), Wytgaard (Twirreloop), Bulleloop (Lekkum) en Golleloop (Wirdum). Als je drie van de vier gelopen hebt wacht er een leuke attentie....ik ben nu al zenuwachtig....
Wytgaard was voor mij de eerste keer, maar de route was wel bekend. Een van mijn vaste looproutes. Prachtige route langs de Zwette en Boksumerdam en zeker met het mooie weer.

Bij een plaatselijk loopje verwacht je wel wat mensen, maar nu deden er op verschillende afstanden in totaal zo’n 425 deelnemers aan mee op. Dat betekend topdrukte bij de inschrijving en maar rustig achteraan sluiten. Natuurlijk treft Simon het weer als we vlak voor de inschrijving staan en hij net de sporthal binnenkomt rollen.
Even warmlopen op het sportveld en om 19.30 uur de start. In het dorp is het nog zigzaggen tussen de medelopers door maar even buiten het dorp hebben we (Roelof, Hans, Elles en ik) alle ruimte en konden we het ritme zoeken. En bij mij duurt dat altijd zo’n 4 a 5 kilometer en hang dan ook vaak in eerste instantie wat achterin een groepje. Op het moment dat ik lekker begon te lopen, zakte Elles langzaam weg. Dit zelfde gebeurde op de Boksumerdam met Hans. Bij mij voelde het goed en genoot. Heerlijk loopweer. Zonnetje en een lekker afkoelend windje. Top, gaat richting het Ultieme loopweer.

Bij het 7 kilometer punt een Squeezy. Ook al is het "maar" ongeveer 15 kilometer. Mij bevalt het wel. Net dat stukje extra energie om die laatste kilometers ook goed door te kunnen gaan. Je lichaam heeft nu eenmaal maar voor zo'n 45 minuten energie en ik loop net geen 15 kilometer in die tijd. Dus, energie aanvullen. Na het bekertje water lopend en schuddend naar binnen te hebben gewerkt hoorde ik Roelof dat ik maar moest gaan. Altijd even die twijfel. Wachten of doorgaan.  Ook dit keer weer gekozen voor doorgaan. Roelof had last van de maag en bij mij voelde het nog goed. En dit bleef zo tot aan de finish. Weinig verval en een eindtijd van 1.01.50 uur. Erg tevreden.

Weer een bewijs dat deze afstanden (tot de halve marathon) mijn afstanden zijn. Die hele marathon is eigenlijk toch iets te ver. Maar ja, het gevoel en de voldoening is zo bijzonder. Eens een marathon....Dus, 12 juni begint weer de voorbereiding voor mijn volgende marathon, de Marathon van Keulen.

Maar eerst volgende week de halve marathon van Loop Leeuwarden. Betekend deze week rust (naast de avondvierdaagse) en misschien dat ik woensdagavond nog een rustige 10 kilometer loop in Lekkum.  Loop Leeuwarden here I come.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten