zaterdag, februari 05, 2011

Verwachtigen

Schep voor jezelf niet teveel verwachtingen. Ik weet dat ik dat niet moet doen. Ik loop het beste als ik in het startvak sta en me op dat moment af vraag waarom ik daar in godsnaam sta. Het idee dat ik straks 10, 21 of 42 kilometer of welke afstand dan ook moet lopen....op een of andere manier loop ik juist dan letterlijk en figuurlijk beter. Maar waarom leg je je zelf dan verwachtingen op als je je goed voelt. Het idee hebt alle pr's aan flarden te kunnen lopen en je sterk voelt. Zoals nu, ik voel me top fit en kijk uit naar de volgende wedstrijd en alles daarom heen. Morgen, morgen lopen we in Apeldoorn tijdens de Achmea Midwinter Marathon. Nee, ik loop zelf geen 42,195 meter maar loop de 18,5. Op een of andere manier loop ik hier altijd lekker. Vorig jaar samen met Roelof 1,24 en een beetje. Zou dat dit jaar ook weer lukken?

Op mijn werk weten ze dat ik morgen deze wedstrijd loop. Samen met een collega heb ik een weddenschap lopen. Ik ben daar niet over begonnen, maar hij vond het wel een leuk idee om me weer wat druk op te leggen. Als ik 1.22.30 of sneller loop, tracteert hij op koekjes en als ik langzamer loop doe ik dat. Het gaat natuurlijk niet om die koekjes....maar de wil om toch onder die tijd te komen zit wel weer in mijn hoofd.

Dinsdag trainden we met Rene weer onder de Oldehove. Net als twee weken terug korte sprintjes met stoppen en draaien. Zoals ik toen ook al schreef, niet mijn ding. Heb bewust op halve kracht gelopen om geen blessures op te lopen. En toch voelde ik woensdag licht mijn rechter hamstring. Het zou toch niet? Gelukkig donderdag geen last meer en weer met de loopgroep een rustige duurloop gedaan. In het begin was de hamstring wat aanwezig maar dat gevoel verdween gelukkig al snel. Nu twee dagen rust gehad en ben klaar voor morgen.

Voor de zekerheid ben ik vandaag naar de winkel gegaan. Koekjes kopen, want zoals Benali in zijn boek de Marathonloper schreef; je moet niet de beste wedstrijd uit je leven willen lopen, maar loop de beste wedstrijd die vandaag mogelijk is....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten