maandag, oktober 31, 2011

Berenloop Terschelling

Terschelling, Berenloop. Hoe vaak heb ik de halve marathon daar al gelopen? Mijn eerste was in 2003. En de Long way, was toen een echte Long way. Er kwam geen einde aan. Het was mijn eerste halve marathon en had toen alle komende lange afstanden afgezworen. "Niks voor mij, leuk om het een keer gedaan te hebben maar hier moet het maar bij blijven" dacht ik toen nog. Een half jaar later liep ik toen mijn eerste hele marathon (Slachte Marathon).

Volgende week zondag loop ik hem weer. Die Berenloop. De gezelligheid op de boot, de aankomst op het eiland (met de fanfare), de heerlijke sfeer op het eiland en mijn maatjes om me heen.  Ik heb er zin in. En afgelopen weken heb ik er weer hard voor getraind. Na maanden onthouding van de echte snelheid, ben ik de schade in gaan halen. Natuurlijk ben je nog niet volledig hersteld van de marathon (Keulen). Maar ik voel me sterk en heb er zin in om weer op tempo te lopen. Een week terug liep ik in een trainingsrondje nog 1:26 uur op 19 kilometer. Maar dit was een training in mijn eentje, geen adrenaline van een wedstrijd, lopers om je heen. Het beloofd dus wel wat zou je zeggen. Maar ik zie wel hoe het afloopt. Mezelf niet teveel druk op leggen. Maar Roelof en ik hebben alweer de nodige plannen voor een snelle eindtijd.

De Longway ken ik onderhand wel en aanstaande zondag zullen we zien hoe die dit keer aanvoelt.

1 opmerking: