maandag, oktober 24, 2011

Kleding maken de man/vrouw

De donkere dagen komen er weer aan. De lichtgevende hestjes kunnen 's avonds weer uit de kast, al zijn er steeds meer kleuren jasjes en truien die deze hestjes niet meer nodig maken. Saucony is gestart met een speciale lijn, de ViziPro-lijn en Adidas met de AdiViz-lijn. Kleding met een hoge lichtafgifte zodat je in het donker goed zichtbaar bent. Dat is niet alleen prettig, maar ook al die hestjes bedekken alle mooie loopkleding en dat is toch zonde? De loopkleding wordt steeds mooier en modieuzer.

Mijn eerste marathon liep ik in een short tight en een kantoenen t-shirt. Ik wist niet beter en vond (tijdens een warme zomerdag in juni) prima lopen. Onderhand weet ik beter en ligt mijn kast (echt) vol met "echte" loopkleding. En zolang ik het kan, bezuinig ik er niet op. Diverse tights (kort, drie-kwart, lang) en zogenaamde vlinderbroekjes voor warm weer. Truien, t-shirts en hemdjes noem maar op.

En er is volgens mij geen kleding soort waar op dit moment zoveel ontwikkeling in is. Ontwikkelingen in technische stoffen volgen elkaar snel op. Meer draagcomfort, lichter gewicht, kleding met een isolerende werking tijdens koude omstandigheden en toch blijven ademen. Maar dat is nog niet alles, tegenwoordig moet het er ook nog eens mooi uit zien. Niks meer alleen maar functioneel. Tijdens de trainingen ziet de groep er uit als een groot kleurenpalet. En vooral Nike en Björn Borg zijn hier niet vies van. En ik moet zeggen...ik hou er wel van. Soms heb je niet eens meer het idee dat het nog om functionele loopkleding gaat. Veel kleur in shirtjes, hemdjes en broeken. Zelfs de compressie kousen zijn verkrijgbaar in geel, roze enz.

Dan zou je zeggen dat de schoenen een achtergesteld item in deze is. Niks van dit alles. De helemaal witte loopschoenen zijn bijna nog sporadisch verkrijgbaar. Schoenen in felle kleuren, dito veters en bij Nike kun je zelfs je eigen loopschoenen personaliseren.

En in deze komende donkere dagen, ziet alles er op deze manier toch nog fleurig uit. Ga door met deze ontwikkeling....

1 opmerking:

  1. Die korte broekjes van jaren 80 lopen veel lekkerder dan die halve lange.
    Daar voel ik mij niet lekker in met hardlopen.
    Ik hoop dat die korte boekjes terug komen.

    BeantwoordenVerwijderen