maandag, oktober 17, 2011

Whisky als isotone drank?

Na twee weken rust met af en toe wat rustig lopen en training geven, had ik voorgenomen om vandaag weer eens te testen hoever ik eigenlijk hersteld ben van de marathon en hoe het nog voelt om weer wat op tempo te lopen. Prachtig weer, zonnetje, niet te warm en te veel wind. Eigenlijk top loopweer.

En was dit wel een goede test? De avond te voren nog de nodige whisky's geproefd tijdens een whisky proeverij, gehouden in Stenden Hogeschool. En hoewel het kleine hoeveelheden waren, toch aan het einde van de avond alles bij elkaar een paar behoorlijke glazen. Een avondje vol leermomenten over deze lekkernij. Maar is Whisky wel een goede isotone drank?

Na een paar kilometer kwam ik er al achter dat sommige dingen toch niet goed samen gaan. Whisky en hardlopen is bijvoorbeeld ook zo'n ding. Hoewel ik genoot van het prachtige weer, kwam ik niet erg in mijn ritme. Zware benen, die voor mijn gevoel niet echt mee wilden werken. Toch zat ik gemiddeld wel rond de 13,5 km p/uur. Het tempo is er dus nog wel.

Voldaan kwam ik weer thuis, maar of dit nu weer de ultieme test was om te kijken waar is sta?

1 opmerking: