woensdag, juni 06, 2012

Loop Leeuwarden

En dan is het alweer 3 juni, zo’n 15 weken trainingsarbeid achter de rug en nog een wedstrijdje van 21 kilometer; Loop Leeuwarden. Een weekje twijfelen wat te doen. In de rust of gaan met die banaan en kijken waar het schip strandt. Bij navraag bij andere lopers zijn daar ook de meningen over verdeeld. Ach, je kan nog gerust volle bak lopen, je hebt immers nog twee weken rust? Een ander geeft het tegenovergestelde aan, rustig lopen en geen risico’s nemen. En misschien ben ik wel laf. Ik heb er dus voor gekozen om niet voluit en voor een PR te gaan.  Zo vlak voor een marathon word ik toch altijd weer voorzichtig en durf ergens niet meer. Het zou tenslotte toch zonde zijn om het te verknallen tijdens een wedstrijdje die in het trainingsschema zit. Juist nu het zo lekker gaat en dan 15 weken voor niks. Mijn doelstelling is niet op 3 juni maar op de 16e. Dus…..rustig lopen, kilometers maken en lekker op gevoel.

Roelof was niet fit en besloot om maar niet voor een PR te gaan. We besloten om weer samen te gaan. Altijd leuk. We liggen elkaar, zelfde pas en tempo. Vorig jaar stonden we nog in het (bleek later) wedstrijd vak. Dit jaar ergens rond de groene ballon van 1:50 uur. Even een handje schudden met Pacer Thierry. Erg leuk, we kennen elkaar alleen van Social Media, nog nooit gezien en gesproken. Waar Social media niet goed voor is. Startschot en rustig met de massa mee. Niks doelstelling, niet teveel op het klokje kijken, genieten van de sfeer  en toeschouwers en gewoon lekker lopen.  Al met al kwamen we uit op een tijd van 1:43 uur. Mooi op tempo en dat zonder moe te worden of iets te forceren.

Maar dan….dan hoor je van de andere lopers de tijden en PR’s. Prachtige tijden en menigeen liep minuten van zijn of haar PR af. Had ik dan misschien toch richting die 1:30 gekund? Het was ook tenslotte ook prachtig loopweer. Zo’n 14 graden en niet teveel wind. Had ik dan misschien toch….? Niet meer aandenken. Ik ben heel gebleven, heb mijn kilometers gelopen, heb genoten en ben klaar. Ik hoop op dit moment maar op één PR en hoop daar over 2 weken vol enthousiasme over te kunnen schrijven….

1 opmerking:

  1. Je hebt mooi gelopen, ondanks dat je nog even een pieser was. :-)

    Succes met de zenuwen komende week!

    Thierry

    BeantwoordenVerwijderen