dinsdag, mei 29, 2012

Kom maar op...

Kom maar op, kom maar op, kom maar op! Regels uit de songtekst“Vrij” van Marco Borsato en Lange Frans. Ik heb met beide heren helemaal niks. Niet met de muziek in ieder geval. Ik ken ze niet persoonlijk en kan verder geen oordeel vormen. Doe ik dus ook niet. Maar deze regels zijn nu van toepassing over hoe ik tegen de Slachtemarathon aan kijk. “Kom maar op, kom maar op, kom maar op….ik ben er klaar voor”.

De kilometers zijn gemaakt en tussen de oren zit het goed. Afgelopen zondag liepen we de laatste lange duurloop. In het schema stond 36 kilometer. De route gaf op afstandmeten 35,6 kilometer aan. Ik wist dat het Drachsterplein er uit lag en we een stukje om moesten lopen. Maar ik kwam (incl. achterblijvers “stofzuigen”) uit op 39,6 kilometer. Oeps, iets teveel dus. Maar ik liep lekker. Geen zware momenten en kon tot de laatste kilometer nog versnellen. Dan zijn die extra kilometers zo slecht nog niet. Normaal trainen we tot die 36 kilometer en is er nog dik 6 kilometer onbekend terrein voor mijn lichaam. Nu is dat naar enkele kilometers teruggebracht. Die laatste 3 moet nu toch zeker lukken….

Nu is het zaak om heel te blijven. Aanstaande zondag is Loop Leeuwarden. Nog een halve marathon en wat is dan wijs? Lekker op tempo (zeker geen PR) of maar met de rem er op ? Ik weet het nog niet. Ik heb op dit moment maar één doelstelling waar ik onderhand al weken voor train en die is op 16 juni en niet op aanstaande zondag. Maar alles voelt nu zo goed. Ik heb nog een paar dagen om er over na te denken.
De komende weken wat rustig door blijven trainen. Nog wat kilometers maken en vooral rust. Want rust is ook training. Dat tapering bevalt me wel. Nog twee keer naar de fysiotherapeute om me recht te zetten en los te maken en dan moet ik het zover zijn....

Kom maar op.....

5 opmerkingen:

  1. Neeeee..... niet aan tempo's denken!! Je zit een week voor de marathon man, doe normaal!!
    Lekker hobbelen, misschien marathon tempo of misschien zelfs wel langzamer, DL-tempo... Waarom zou je nu de boel verknallen omdat het zo goed gaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doe wat goed voelt, maar geen gekke dingen en niks forceren.
    Die slachte komt eraan, en die ga je met gemak uitlopen, je hebt er mooi naar toe gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Donald,
    je kop en kont erbij houden en vooral genieten! Respect voor je lopen, ik vind trainen in de gym al een euvel. Al is er een kilootje of tien af.
    Zet 'm op en graag zonder blessures!
    Greetz,
    Ben Lap

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Word zowaar enthousiast van deze verhalen. Dat gaat helemaal goedkomen Donald!
    Groet, Hans

    BeantwoordenVerwijderen