maandag, april 02, 2012

In de rust

Een week later en hoe snel kan je gevoel omslaan. Vorige week schreef ik nog dat het goed ging, geen pijntjes of vermoeidheid. Vermoeidheid heb ik nog steeds geen last van, maar wat wil je als je onderhand weer een stap terug moet doen. Want, jawel ik heb weer last van een pijntje. Zo heb je nergens last van, zo maak je een verkeerde beweging en krijg je last van je heup.
Vorige week dinsdag kreeg ik samen met nog 3 andere lopers van onze loopgroep, "hartslagtraining" van Frank Heldoorn. Hij is meervoudig Nederlands triatlon geweest en lange afstandsloper. Weet dus wel waar hij over praat. Rondjes van rustig inlopen tot steeds sneller. Prachtig, ik genoot er van. Is toch bijzonder om met een topatleet te mogen trainen? Rondjes linksom en laat ik nu juist een gevoelige linkerheup hebben. Het zal mee gespeeld hebben. Volgende dag toch voor de zekerheid even langs de fysiotherapeut. Kijk er even naar en geef vooral aan dat ik gewoon door kan lopen en er niks aan de hand is. Jammer....compleet anders. Het zit vast onder in mijn rug en veroorzaakt de wat (hopelijk) lichte overbelasting aan de heup. Ik ben er op tijd bij. Ik mag blijven lopen in maximaal D1 en D2, geen Anaërobe zones maar vooral 2 weken geen lange duurlopen. Auw...

Waarom is het voor mij onmogelijk om een marathon te trainen zonder blessures? Ik train nu voor mijn negende marathon, waarvan onderhand 8 met bezoek aan een fysiotherapeut. De meeste inverband met een kuitprobleem, maar sinds ik met die "prachtige, charmante" Herzog compressie kousen loop ben ik van dat probleem af. Zo kon ik vorig jaar voor het eerst genieten van een volledige training zonder enkele weken uitval. Vol goede moed ging er nu weer voor. Kilometers, hard trainen, snelheid, water drinken, buikspieroefeningen, zeg het maar. Maar helaas....het mag niet zo zijn.

Gelukkig ben ik er op tijd bij zei mijn fysiotherapeute. Afgelopen zaterdag de Condensloop gelopen. De 10 kilometer in een rustig tempo. En, pijnvrij. Ook na de tijd zo goed als geen reactie. Ik blijf dus positief en ga er van uit dat ik over anderhalve week weer gewoon door kan met de voorbereiding en ik op 16 juni die marathon loop. Maar tot dan wéér met de rem er op. Geen Yasso 800 trainingen meer en tijdens de intervalavond bij de loopgroep zul je me niet meer voorin zien.

Ik loop de Slachte!

1 opmerking:

  1. Op zich idd een goed moment om even een rustmoment in te lassen. Het is wel even goed balen, maar de motivatie is er zeker als ik het zo lees!

    BeantwoordenVerwijderen