maandag, maart 26, 2012

Gemotiveerd de kilometers tegemoet

We zijn alweer 5 weken onderweg in de voorbereiding voor de Slachte Marathon. En het gaat en voelt goed. Geen pijntjes of vermoeidheid. Belangrijk, ik ben weer mega gemotiveerd. Loop dinsdag- en donderdagavond met de loopgroep, woensdagavond mijn Yasso 800 trainingen, op zondag de clinics (lange duurlopen) en af en toe op zaterdag een kleine ronde of wedstrijd . Het beheerst mijn leven niet (ik heb tenslotte ook nog een gezin), maar ben er wel mee bezig. Maar ik probeer weer genoeg te drinken, eet weer meer fruit en neem mijn rust. De clinics kosten natuurlijk ook de nodige tijd en energie. Routes uitzetten, verzorgingsposten regelen, verslagen schrijven, enz. Maar mensen die me goed kennen weten hoe ik er mee om ga, hoe ik er in sta en hoe leuk ik het vind om te doen.

Doelstelling is natuurlijk om op 16 juni de hele groep met een mooie tijd over die finish te krijgen. En natuurlijk vooral dat de voorbereiding op een gezellige, leuke maar ook serieuze manier gebeurt. We hebben allemaal ons doel. De meeste lopers van "mijn" groep hebben allemaal al minimaal 1 marathon gelopen. En allemaal hopen we straks sneller te zijn dan de vorige editie(s). Maar op de site van de loopgroep staat niet voor niks, gezelligste loopgroep van Leeuwarden. De lange duurlopen moeten een feestje zijn. Iets om wekelijks naar uit te kijken en het moet geen straf zijn om weer die kilometers weg te trappen.

We gaan nu de goede kant ook weer op met het weer. De korte broeken liggen weer bovenop in de kast. De klok is weer een uur vooruit en 's avonds lopen we ook weer in het licht. De stap om nu naar buiten te gaan om een blok te lopen wordt alleen maar makkelijker. Maar we hebben nog een aantal weken voor de boeg. We gaan het tweede blok in naar de 30 kilometer en heel eerlijk...dan wordt het wat mij betreft alleen maar leuker. Het besef dat je op een zondagochtend een tocht aan het hardlopen bent, waar andere mensen nog niet eens over na denken om het te gaan fietsen.

Al met al, ik heb het naar mijn zin en geniet van iedere meter die ik loop. Dit gevoel moet ik vasthouden en voor ik het weet staan we aan de startstreep halverwege juni. Voor het doel waar we dan 17 weken intensief mee bezig zijn geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten