maandag, februari 06, 2012

Midwinter Marathon Apeldoorn

Terwijl half nederland zich bezig houdt met één of andere tocht hier in het noorden van het land (ahum), reed er een bus "vol" Friezen richting Apeldoorn. Vol was wellicht in de eerste instantie de bedoeling, maar er waren toch een aantal lopers die voor het schaatsen hadden gekozen.

De Midwinter Marathon, eigenlijk wel een beetje mijn wedstrijd. Op een of andere manier loop ik hier altijd lekker. Prachtig parcours, een afstand die mij ligt (18,5 kilometer) en prima georganiseerd. En voor mij alweer de 4e keer dat ik hem loop. Volgens de voorspellingen zou het nu extreem koud worden. Maar wat trek je dan aan?  In de schouwburg was er één en al overleg, 2 lagen, 3 lagen of meer....Ik koos voor twee. Een thermo shirt met lange mouwen en t-shirt. Te koud? Ik zou het wel zien. In eerste instantie werd ik in het startvak nog gesponsord door Komo. Een vuilniszak met de nodige gaten, om mijn hoofd en armen er doorheen te krijgen zodat ik in het startvak wat warm kon blijven. Zo laat mogelijk richting het startvak om niet te lang te moeten "blauwbekken". En eigenlijk viel het reuze mee. Het zonnetje scheen en er was nauwelijks wind. Niks erg koud.

We (Roelof, Elles en ik) hadden  ons voorgenomen om in eerste instantie rond de 13 kilometer per uur te lopen. Ondanks dat we dit keer niks aan een warming up hadden gedaan had ik vanaf de start geen moeite om dit tempo vol te houden. Het ging gewoon lekker. Wat een omgeving. Alles wit, de rust en alleen het geluid van de hardlopers om je heen. Dit was genieten. En kou? No way, wat was ik blij dat ik maar voor die twee lagen had gekozen. Op 10 kilometer nog een SIS momentje en dan de lange weg, vals plat naar beneden weer richting Apeldoorn. Roelof bleef bij Elles en bij mij nog een tandje erbij. Go with the flow en alleen nog maar lopers in halen. Eindtijd 1:23:05 uur. Weer een nieuw PR op dit parcours. En Roelof en Elles zaten achteraf maar zo'n 16 seconden achter me.

Ik had gehoopt dat ik mijn vorm van vorig jaar wat vast kon houden, zoals het er nu uit ziet.....gaan we er gewoon mee door...Yes!!

1 opmerking:

  1. Hoi Don, zet em op dit jaar! Zo te lezen ben je al goed begonnen :-)

    Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen