dinsdag, februari 21, 2012

Snertloop

Afgelopen zondag organiseerde Loopgroep Leeuwarden voor de tweede keer de Snertloop. Rondjes van 1,6 kilometer over de wielerbaan. Afstand zelf te bepalen. Aangezien we volgende week (26 februari) los gaan met de voorbereiding van de Slachte Marathon en dan beginnen met 21 kilometer, leek het mij wel wijs om nog even zo'n 16 kilometer van te voren te lopen. Planning, 10 rondjes dus.

Vanaf 10.00 uur konden de startnummers opgehaald worden en al snel stond de hal van het Kalverdijkje gezellig vol met lopers. In totaal hadden zich zo'n 120 lopers zich opgegeven. De weersvoorspellingen waren bar slecht. Winterse buien, snertweer dus. Maar niks van dit alles. Na de start om 11.00 uur konden de handschoenen uit en gingen zelfs de mouwen omhoog. Heerlijk loop weer. Met z'n vijven (Roelof, Hans, Jacob, Mark en ik) draaiden we mooi op tempo de rondjes. Het ging prima, al had ik het in ronde 2 en 3 even wat lastig. Rustig doorblijven lopen en proberen het ritme te vinden. Na ronde 8 hielden Roelof, Hans en Jacob het voor gezien. Jacob had er op dat moment alweer 30 kilometer op zitten i.v.m. de komende marathon in Enschede. Onderhand was het parcours al zo goed als leeg en zat iedereen in sporthal het Kalverdijkje aan de snert. Nog twee rondjes en dan zat het er voor Mark en mij ook op en konden we ook aan de warme hap.


Vanaf volgende week lopen we weer wekelijks onze kilometers, met als doel de Slachte Marathon. Een voorbereiding van zo'n 17 weken. "Mijn groep" bestaat uit zo'n 20 lopers. Op een enkeling na allemaal marathon veteranen en weten wat ze te wachten staat. De eerste route en verslag staat alweer op de site van de Loopgroep (www.loopgroepleeuwarden.nl). Er volgt weer een drukke maar erg leuke tijd. Wekelijks zal ik ook op de site van de loopgroep (onder Slachte marathon clinics) de verslagen plaatsen van de voorbereiding, routes en bijzonderheden.
Ik heb er weer zin in....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten