maandag, februari 27, 2012

Garmin 610

De Slachte trainingen zijn begonnen, de eerste lange duurloop is achter de rug (klinkt als een opgave maar is het zeker niet) en ik vond het tijd voor een nieuw speeltje. 

Polar RS800
Sinds jaren loop ik al met een hardloophorloge. Niet dat ik hem echt nodig heb, want onderhand kan ik altijd wel goed inschatten hoe hard we lopen en hoeveel kilometer we hebben gelopen. Maar ik kan op een of andere manier ook niet zonder. Het helpt me tijdens een wedstrijd ook om mezelf niet in het eerste deel al voorbij te lopen en beheerst te starten. Ethousiast als ik was ben ik ooit begonnen met een horloge waar je alleen maar de hartslag of calorieverbruik op kon aflezen. Leuk, maar als serieuze loper heb je daar niet heel veel aan. Daar komt bij dat ook in de sporthorloge wereld de tijd (letterlijk) niet stil is blijven staan en hier een enorme vooruitgang in is gemaakt. Tegenwoordig zijn het complete computers aan je arm waardoor je (als je daar behoefte aan hebt) heel gericht kunt trainen en je vorderingen kunt zien.

Daarom heb ik zo’n vier jaar terug de Polar RS800 gekocht. Mooi stilistisch horloge waar je tenminste wat mee kunt. Al die jaren mijn vaste trainingsmaatje ook al liet hij me ook wel eens in de steek. Een batterij heeft nu eenmaal niet het eeuwige leven. En op één of andere manier gebeurt dat altijd net voor of tijdens een wedstrijdje, als je hem het meeste nodig hebt. Sinds afgelopen week loop ik met een nieuw horloge. De Garmin 610. Het nieuwe parade paardje van Garmin met touchscreen. Niks geen batterijen vervangen meer, maar gewoon aan de stroom. Maar een van de belangrijkste redenen dat ik mijn Polar aan de wilgen heb gehangen is de footpod. Ik wissel in een week nog al eens van schoenen en om dan altijd de footpod van de Polar mee te wisselen is niet altijd even praktisch. Ook ik ben nu over op GPS. Niet altijd handig in bossen en tunnels, maar die hebben we gelukkig niet zoveel in Friesland. Maar het blijft toch ergens een wonder als je er bij na denkt dat je horloge precies weet waar je bent. Ergens krijg ik een flashback naar "the Nightrider". We praten er nog net niet tegen (maar wie weet wat de Garmin 710 straks doet).

Vanaf deze week begin ik ook weer met mijn Yasso trainingen (meer info: http://donaldsloopblog.blogspot.com/2011/06/yasso-training_27.html). Aangezien je in de Garmin ook je interval trainingen kwijt kunt, ga ik maar eens kijken hoe ik deze Yasso trainingen hierin kan verwerken. Er zit toch niet voor niks een handleiding bij van 50 bladzijden. Genoeg leesvoer dus.

Al met al blij met mijn nieuwe klokje. Hopelijk worden we weer net zulkje maatjes als ik voorheen was met de Polar RS800. Ben je enthousiast geraakt? Kijk dan nog even naar onderstaand filmpje van Running Ronald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten