maandag, januari 23, 2012

Richting de Slachte

We zijn weer een week verder en weer een week dichter bij  de start van de voorbereiding van de Slachte marathon. We moeten nog een maandje wachten voor we de eerste gerichte kilometers gaan lopen, maar we zijn binnen de loopgroep al druk bezig met de organisatie. Afgelopen week hebben we trainersoverleg gehad. Hoe wordt de indeling van de 4 groepen, het schema (met nodige wedstrijden), shirtjes/hempies, sponsoren en hoe bereiken we iedereen. Dinsdag 7 februari hebben we na de training een informatieavond en wordt iedereen op de hoogte gesteld. 

Maar het weer motiveert nog niet. Regen, kou en wind. Het heeft meer weg van de flinke herfst dan de voorspelde horrorwinter. Het is natuurlijk allebei niks. En wat niet is kan nog komen. Er kan zo in februari/maart nog een koude periode aankomen en lopen we de lange duurlopen in een soort wintersport wereld. Afgelopen zondag, ondanks het slechte weer besloten om met de Marathon van Enschede groep 21 kilometer mee te lopen. Mooi weer wat kilometers maken in de voorbereiding op Apeldoorn.

“Mooi dast er bist, kest moai volgende week oek met lope”: zei Geert Jan. “Lope we 25 en bist klaar voor Apeldoorn”. Twijfel, want ik heb me ingeschreven voor de 18,5 kilometer en niet voor de 27. En ik heb me juist bewust voor die afstand ingeschreven. Ik zit nu even in een drukke periode met werken en waarom zou ik al zo vroeg “pieken”? We hebben een schema van 17 weken voor de Slachte marathon en als ik de 27 kilometer in Apeldoorn zou lopen, zou ik nu al moeten beginnen met meer kilometers maken. Tenminste als je er een beetje serieus mee om zou gaan. En laat ik daar nou net nog even geen zin in hebben. Maar toch weer die twijfel. Navragen in de groep, wie doet wat op 5 februari. Voor mijn gevoel loopt 80 procent van de bus straks de langere afstand. En de route van de 27 kilometer is daar zoooo mooi. Maar ik laat me er maar niet door mee slepen en ga voor een (hopelijk) snelle 18,5. Verstandig zijn, eigen schema en opbouw richting de marathon voorbereiding. Die kilometers haal ik straks dubbel en dwars weer in en....als het mee zit loop ik later dit jaar nog een marathon. Ik ga dit jaar dus genoeg kilometers maken. Nu nog even niet.

Maar zondagochtend begon het weer te kriebelen. Niet vanwege het weer, want dat was bar en boos. Maar de gezamenlijke duurloop, de gezelligheid, lange routes en met z'n allen trainen voor dat ene doel straks op 16 juni. Nog een maandje....en dan gaan we los.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten