maandag, december 12, 2011

Motiverend weer



Alweer een week voorbij. Een week met extreme wind en veel regen. Geen weer om naar buiten te gaan, laat staan hard te lopen.  Toch normaal doorgetraind al was het af en toe mezelf een schop onder de kont geven. Het motiveert nou eenmaal niet om je bewust nat te laten regenen en koud te worden. Daar komt bij dat ik weer langzaam weg zak in mijn jaarlijkse loopdipje. Als ik voor mezelf ga/moet lopen, me er toe moet zetten om mijn loopschoenen van de plank te pakken en naar buiten te gaan. En als ik dan aan het lopen ben, mezelf allemaal redenen geef om bij de volgende bocht rechtsaf te slaan en een kleinere ronde te gaan maken dan dat ik in eerste instantie van plan was. Het seizoen zit er een beetje op. Bijna alle wedstrijden zijn gelopen en de dagen met lekker eten en wijn komen er aan. Binnen hangen en als je daar eenmaal aan toegeeft…

Aanstaande zondag loop ik mijn laatste wedstrijd van dit jaar, op Ameland. De Adventure run, afstand 21 kilometer en een beetje. Nog één keer dit jaar kijken waar ik op uit kom op deze afstand. Zou het me nog een keer lukken om richting die 1.33 te gaan? Maar dan moet wel alles mee zitten. Beetje goed strand, wind gunstig en vooral tussen mijn oren. Nu moet ik er nog niet echt aan denken, maar zaterdag voelt het wel anders als ik eenmaal in het startvak sta. 

Deze wedstrijd was afgelopen week toch nog een extra stimulans toch door te zetten. Niet in het warme, droge huis blijven maar er uit. Schoenen aan, warm aan kleden en richting de loopgroep. En wat een trainingen vorige week. Dinsdagavond over de nieuwstad. Rondjes over de pijpen en tussendoor opdrukken. Gesloopt. Donderdagavond had Geert Jan het op z’n heupen. Tijdens de duurloop steeds rond de 13 kilometer per uur, beukend in de wind terwijl de regen ons om de oren sloeg. Heerlijk gelopen en gaf weer een motiverend gevoel. Zondag nog even voor mezelf een blokje rondweg. 

Afgelopen zaterdag heb ik me maar getrakteerd op een nieuw loopjasje. Niet dat ik er geen een meer had, maar je wil ook wel weer eens wat anders. En altijd leuk om je zelf af en toe te verwennen met iets nieuws. Weer een motivatie, want...je kan weer even in je nieuwe jasje lopen.

Op deze manier hoop ik deze december maand wat door te komen, zodat ik volgend jaar weer vol energie het nieuwe loopjaar in ga.

2 opmerkingen:

  1. Leest inderdaad veel prettiger zo!
    (enne...leuk nieuw jasje!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Don, Succes vandaag op Ameland en inderdaad, dagen met lekker eten en wijn komen er aan! Tot 1e kerstdag.

    Groeten van je zus

    BeantwoordenVerwijderen