maandag, september 19, 2011

Dam tot Damloop

Tja, wat moet ik nog zeggen. Het gaat nog steeds voorspoedig. Mijn kuitjes werken mee en ik voel me goed en sterk. Na maanden voorbereiding is het bijna zover. Nu nog twee weken en gaan we met een bus vol loopgroepers naar Keulen voor de marathon (voor mij in ieder geval) of andere afstanden.

Afgelopen zondag, om alvast in de stemming te komen, met een bus naar Zaandam voor de Dam tot Damloop. Een festijn waar zo'n 40.000 lopers aan mee doen. Gelukkig starten deze niet allemaal tegelijk, maar (gezellig) druk was het wel. Even voor de start om 13.30 uur kwam de regen nog met bakken naar beneden, maar tijdens het lopen was het droog. Het was zelfs heerlijk loopweer.

Doel van de dag was te genieten van alles om me heen en kilometers maken. Froukje en ik hadden besloten om samen te lopen en proberen rond de 10 kilometer per uur aan te houden. Proberen, want het is lastig met zoveel mensen om je heen waardoor je al snel mee gaat in de stroom. Het tempo was daarom al vanaf het begin net boven de 10 K p/uur, maar het voelde bij beiden goed. En wat een feest onderweg. Al die versierde tuinen, flessen wijn op tafel (jummie) en je liep van muziek naar muziek. Een en al gezelligheid.
Halverwege ging het tempo omhoog richting de 11,5 K p/uur en de laatste kilometers zelfs boven de 12K p/uur. Hoezo Negative split. Eindtijd 1:28 uur hoog en dat terwijl de gehoopte eindtijd voor Froukje rond de 1:36 uur was. Geweldig gelopen dus. Het gemiddelde tempo lag rond mijn beoogde marathontempo op 2 oktober. Een prima training dus.

Hopelijk voelt het over twee weken net zo aan en lukt het mij om dit zelfde tempo die 42 kilometer vol te houden. Het positieve gevoel is er. Nu nog twee weken rustig door lopen en herstellen van de afgelopen maanden training.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten