zondag, juni 19, 2011

De eerste trainingsweek voor Keulen

We gaan nu echt los. Na de eerste marathontraining van vorig weekend, moet ik nu ook weer door de week extra kilometers maken. Met die 2 à 3 trainingen per week red ik het niet. Dus, dinsdag, woensdag en donderdag moest er weer wat gebeuren. De grootste drukte op mijn werk is achter de rug en ik kan me nu weer wat meer op het lopen concentreren. En de Magnesiumpillen tegen kramp (in mijn geval kuitkramp) staan weer op het aanrecht.

Vorige week dinsdag ging het nog belabbert. Nu ging het weer een beter. Keurig volgens opdracht gelopen. Rondjes om en om 5 kilometer  tempo en daarna marathontempo. Vroeg me bij een aantal andere lopers af hoe hard ze dachten te kunnen lopen op een marathon.

Woensdag tijdens de zwemtraining van Larissa richting het leeuwarderbos. Een training in mijn eentje. Soms een opgave om dan de deur uit te gaan, maar er zit nu weer wat druk op de ketel en er is weer een doel. Nog geen twee kilometer later kwam ik Leo vd Laan tegen. Al pratend over de "Alpe du zes" en de "Ropa Run" vlogen de kilometers voorbij.

Donderdagmiddag, vrije middag en afgesproken om met maatje Froukje te gaan lopen. 's Avonds kon ik niet en dit was wel zo gezellig. Het water kwam 's morgens nog met bakken uit de hemel. Zou het 's middags droog zijn? Maar op het moment van lopen was het gelukkig droog. In no time was het jasje uit. Mooie route over de nieuwe brug bij Zuiderburen (eens kijken of ik hem kan invoegen in een route voor de marathontrainingen). Heerlijk gelopen.

Normaal loop ik niet op zaterdag en hou ik het op 4x lopen per week voor een marathon. Misschien net een training te weinig. Maar vaak zit de vrijdag en zaterdag volgepland met andere dingen. Maar nu had Simon weer een tennistoernooi in Veenwouden. Vier uren de tijd om zelf weer een blok om te gaan. Niet te ver want zondags stond  er weer een lange duurloop op de planning. Ondangs de regen toch genieten. Alleen door het natuurgebied, het geluid van het schelpenpad en het gefluitvogels. Een paar geweerschoten. Ik neem aan dat het jagers waren, ik zag geen CSI team. Een veld vol met lamsbiefstukjes, ik bedoel lammetjes. En weer bijna 14 kilometer op de teller.

Eindelijk even wind in de rug....
Zondag, vaderdag. Geen ontbijt op bed want papa moest "weer" lopen. 's Morgens was ik al vroeg wakker en hoorde de regen op het raam. "Nee, hé!". Om 9.30 uur was de moezonregen verandert in een zware motregen (waar komt die term vandaan?). Het ziet er niet zo uit, maar je wordt er zeiknat van. In een jasje beukend tegen de wind en de regen trotserend 23,5 kilometer gelopen. Pittige training. Mede door de wind was het moeilijk om een constant tempo te lopen. Of vol tegen de wind in waardoor we bijna stil vielen of volledig de wind in de rug waardoor we ons zelf tegen moesten houden en het tempo weer makelijk omhoog ging. Onrustige training voor mijn gevoel. Maar....de kilometers zitten weer in de pocket.

So far so good....op naar de komende week, met hopelijk weer wat rustiger weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten