maandag, augustus 22, 2011

So far, so good...

So far so good. Nog 6 weken en dan is de marathon van Keulen (2 oktober). 5 lange duurlopen waarvan nog 2 boven de 30 kilometer (32 en 36K). Het gaat goed, conditie gaat omhoog, ben gemotiveerd en gelukkig geen blessures. Vorig jaar stond ik er rond deze tijd veel minder voor. Had al vanaf de marathon van Leeuwarden last van mijn kuiten. Sommige weken voelde ik niks en dan in eens was het er weer. Constant weer die kuitkrampen. Tijdens de Visserijdagenloop in Harlingen ging het echt mis en kon geen stap meer doen. Vanaf dat moment wekelijks naar de fysiotherapeut. Niks ideale voorbereiding. Toen zag ik het allemaal even niet zo zitten en was blij met uitlopen. Tijd deed er al helemaal niet meer toe. Nu geen last. De Herzog compressiekousen doen hun werk. Geen keiharde kuiten na het lopen en steken. En kan mij aan het schema houden. Niks achterstanden inhalen omdat je denkt dat je wel de kilometers moet lopen.

Vanaf nu in de veilige modus. Vorige week nog hardgelopen tijdens de trainingen. Ik kon het toen toch niet laten. Kies nu mijn momentjes en neem geen risico’s meer. Heel blijven en zonder kleerscheuren aan de start staan. Meer hoeft even niet. Later kunnen we wel weer knallen en proberen de tijden op de kortere afstanden te verpulveren.

So far so good…..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten